Thursday, June 28, 2012

Cendol Depan Bus Stand Batu Pahat

Cuaca panas gini mmg laku kedai ABC dan cendol..
Ada satu kedai cendol di Batu Pahat yg dah lama buka sejak tahun 80an..
Nama kedainya Akhbar Cendol..
pemiliknya macam India, tapi tak tau la kalau India Muslim...

Bila makan cendol kat sini terasa seperti berada zaman 80an-90an... kedai kecik tepi jalan..
berdepan dengan Bus Stand Batu Pahat..
cendol spesel.. isi dalam jagung, kacang dan pulut = $2

ABC original... $1

bihun goreng dan nasi lemak cuma $1

bila malam, budak kecik ni hidung tersumbat dek selsema...

memang nyaman....

berdepan bus stand batu pahat.... eh buruknya

ada jugak pernah makan kat satu kedai lain ni...cendol dia masin...
weeeeeekkk terkluar blk...letak ajinomoto banyak sgt la tu..
bila tak sedap sekali je la datang...
kalau sedap kan datang banyak kali..macam kedai Akhbar ni...
kan...kan...kan...???

Bye bye seindah suria


22 comments:

  1. Tak pernah dgr cendol letak ajinomoto.
    cendol mmg fav saya,sedapnya...nyaman tekak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu dah rasa lemak masin tu msti letak ajinomoto....x blh terima tekak...skali tu je la kak kite g kedai tu...

      Delete
  2. cuaca panas memang sedap makan cendolkan.. ABC .. haihh lega tekak kalau dpt minum.. tp kalau masin ape halnya tokey cendol nak kawin lagi ker hihihihihi....

    ReplyDelete
  3. time panas2 mmg nyaman je rs mkn cendol :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tp pas minum cari air masak jgk...:)

      Delete
  4. memang masyuk la cendol time panas2...pekena lak ngan rojak...perghhhhh

    ReplyDelete
  5. dya suke letak kacang kak..rajin gak p sana mkn..

    ReplyDelete
  6. Akk suka letak smua...kacang jagung tapai pulut..

    ReplyDelete
  7. sedapnye dapat minum cendol.. kena plak time cuaca panas.. nyamannye~

    ReplyDelete
  8. sedapnyer,,, suka mkn cendol pulut

    ReplyDelete
  9. slurppp~ hai, sedapnye menghirup cendol, grrrr....pantang tgk ni! heeee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. G cari eh...kang terliur twin tu....:-)

      Delete
  10. Kakak selalu juga pekena cendol ini tapi ABC dia tak pernah lagi. Sedap meamng cendol dia dah lama tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lama kan kak...sejak kite kecik2 lg...

      Delete
  11. sedapnya cendol.. nk2 makan time cocer panas.. gulpp.. :)

    ReplyDelete
  12. terlioo sudaaa........lama tak minum cendol ni

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...