Sunday, June 24, 2012

Aqiqah Qaliff Naufal

Minggu lepas ada program "Indahnya Islam" di sekolah...
Program ni lebih kepada program aqiqah sebenarnya.... aqiqah untuk anak-anak kakitangan guru dan staf di SMK Tanjung Datuk...
Program 2 hari 1 malam... macam2 pengisian ada dan bermanfaat..
Kite pun ambil la satu bahagian untuk Opal...
Dulu dah buat masa Opal berusia sebulan, kite dah aqiqahkan seekor kambing jd ada lg hutang 1 bahagian..

ada 2 ekor lembu... maknanya ada 14 bahagian nama..

petang jumaat - hehe nangis kupas kulit bawang. aktiviti rewang bersama warga sekolah

cikgu2 lelaki potong daging lembu

mula2 pakcik yg masak ni cakap mesti lebih banyak..sebab masak penuh 1 periuk besar...masa ambik gambar ni dah tggl separuh..tp bila malam rupanya x cukup!

menu yg sgt menyelerakan... sup tulang dan gearbox

waktu jumaat mlm sabtu ada program solat hajat dan ceramah pengertian aqiqah
masa yang ditunggu2 untuk makan sup tulang...
ni pelajar2 asrama SMK Tanjung Datuk

 Rewang di pagi hari sabtu.. masak nasi minyak..

close up sket yg berbaju biru kanan tu.....hehe bukti rewang ok! bukan senang dpt pluang mcm ni..

daging aqiqah yg dimasak rendang manis... yang ni untuk diedarkan kepada penduduk setempat..

 nasi minyak, daging rendang, kari dalca, acar nenas dan sunquick

pelajar asrama makan dlm dulang..wah terkenang zaman dulu2..

siap makan gotong royong membersihkan peralatan dan kawasan pulak..

Majlis habis sekitar pukul 2 petang... teramat penat..petang sabtu tu tido lena...

Alhamdulillah syukur aqiqah Qaliff Naufal dah lengkap...:)

16 comments:

  1. wah sedapnya nampak... sup tu sedap je.. ;-0

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti la sedap ina...lg2 bila sedut sum sum tulang tu...nikmat je...:)

      Delete
  2. bertuah qaliff naufal ya. rezeki utk anak kan sal :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...selesai semua...:-)

      Delete
  3. Wahhh mmg nnpk sedap sup tuu...
    Makannya masa panas2 lagi mesti tak cukup sekali mahu bertambah2cc

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nmpk sedap...rasa pun mmg sedap kak ain...:-) masa tu mkn panas2 cecah dgn roti...:-)

      Delete
  4. opocotss....terkejut tgk kepala lembu tu...huhuh
    bestnya gotong royong camni..penat tp seronok kan..
    and the foods look great too.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe tekezut plk mama ye... Sgt seronok! Sbb bkn selalu dpt rewang...gosip2 sambil kupas bawang..hihi

      Delete
  5. alamak, terliur tgk makan dalam dulang .... rindunya! dulu2 masa sekolah, cikgu suh bawak dulang pi sekolah, pas tu makan satu dulang 4 org...memang berselera la makan.....panas2....makan rebut2....perghhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uikkks..bio betul ko cikgu suruh bwk dulang g sek..haha sempoi tol...
      Tp mmg aku dah lama x rasa saat2 ni..aku mmg tabik kat kwn aku yg jd penyelaras nih

      Delete
  6. selesai dah kenduri kendara ya..ramai yg membantu.. mudah keje rewang kan... murah rezeki mak ayah opal.. rajinnye mak opal, kupas bawang eh! ade yg menangis, sup gear box tuuuu..........slurpppp!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni br sorg tau emme... Emme nt twin lg la berdouble...kena sedia pulus dr awal..huhu

      Delete
  7. sedapnya nampak sup tulang tuh.. feveret kiter.. hehe.. sonokkan rewang ramai2.. meriah suasana.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronok ct...lama dah tak rasa camni.:-)

      Delete
  8. mmg seronok rewang ni sebab ada kerjasama semua pihak kan? ada orang tak blh nak makan dalam dulang. pernah akak dgr macam tu. anak org ada2. tp kalau dah ddk hostel tak ada maknanya la. kena mkn jgk. kalau tak berlapar la kan. hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hish...ragam org macam2 kan kak sal... yg ngada2 pun ada jgk...:)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...