Sunday, April 22, 2012

Mood | Sakan dgn wifi free

Selamat petang...

Dah siap kemas rumah xtau nak buat apa lagi kat rumah... En.asben ajak ke sekolah dia untuk bertenet..maklum la boleh berinternet sepuas hati.. Klu kat rumah nak harapkan broadband, sorang je boleh guna...berebut! Klu quarters kite tu ada kabel telefon dah lama psg internet..TM bg macam2 alasan..


Kalau kt rumah kan boleh melepak macam ni...syokkkknya!!!



Si opal pun asyik dgn youtubenya... Zaman kite mana la ada benda2 gini...



Bilik guru asben dah bersepah dikerjakan dek kitorang...



Siap bawa bekalan...lama gak lepak...dalam 3 jam lebih...



Banyak en.asben donlod mp3...harapkan broadband ntah2 satu lagu pun x lepas agaknya...

Dunia tanpa sempadan ni bagus kalau kita gunakan sebaiknya...tapi kalau salah guna tu banyak jadi salah laku sbb dah jadi ikutan.. Kena pantau apa yg anak2 tgk di intenet tu...kalau boleh bg anak yg dah besar tu, x perlu la letak komputer dlm bilik apatah lg kalau ada internet...bukan baik mencegah dari dah telepas...susah nak pantau bila komputer dah ada dlm bilik... Waullahualam..

Bye bye seindah suria

posted from Bloggeroid

10 comments:

  1. waahhh sila buat bilik guru seperti rumah sendiri ya hehehe

    ReplyDelete
  2. Wahhh bilik guru itu miza yg punyaaaaa :)
    betul2...kena pantau apa yg anak2 buat dgn internet..
    kalo boleh letak pc kt ruang terbuka..
    pastu hadkan penggunaan internet kpd beberapa jam je sehari
    kalo pakai berokben..leh cabut dan sorokkan moden tu..bg kt derang masa yg derang nk guna je..hik3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btl mama...ada kawan tu sggup potg streamyx dan pakai brdband je sbb anak2 mbesar..jd anak dia dah x blh kata apa la sbb mak dah pegang modem...:-)

      Delete
  3. pasang lah P1 wimax.. siap ade wife lagi.. semua orang leh on9 kat rumah ngan selesa.. sis pasang P1 kat rumah.. laptop leh on9 hp pon leh on9..kekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada jgk cadang kt asben...kitorang ngah servey lg... Laju x eh P1 wimax tu?

      Delete
  4. Sebab itulah Sal kakak lebih suka guna PC dari BB. Anak kakak je yg guna laptop bila mereka balik kalau tak duduk diam je... Tapi bila BB macam siput mulalah masing-masing berebut PC...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe kena belikan sorang satu tu...:-)

      Delete
  5. Kat rumah Kak NUrul jarang sgt nak buka internet wlpn ada wifi,selalu anak2 bukak main online game tp tu pun nak kena pantau...

    ReplyDelete
  6. second home nampak hehheheheheheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...