Friday, July 20, 2012

Hari Keluarga Bah. 1

Dah 3 minggu sebenarnya hari bersuka ria ni berlangsung... Hari Keluarga 2012 sebelah ayah kite.. rancang bukan main lama lg sebab nak kumpulkan semua ahli keluarga..
Asalnya nak buat bulan 6 tapi sebab ada kematian dalam kalangan saudara, jd family day pun ditangguhkan ke bulan 7..
Sebelah pagi adalah gotong royong sesama ahli keluarga..ye la nak masak tghari, makan malam semua kena rewang dulukan..
Sebelah petang pulak aktiviti sukaneka..
Sebelah malam pulak BBQ dan tahlil ringkas...fuh acara yg ditunggu2 sebab dapat makan sedap..:p

siap ada banner..
Hj Palil tu nama arwah atok dan Hjh Sarimah tu nama arwah embah

Gelombang Merah.. bergambar kenangan pada hari tersebut..

Antara sukaneka yang dimainkan dr golongan kecik sampaila ke tua...semua akan ambil bahagian..
yang kat atas ni acara meraut lidi, galah panjang, anyam ketupat dan masukkan iar ke dalam botol..

Asben kite pulak tu yg menang acara anyam ketupat..kalah makcik2...huhu.. mak kite pulak tempat kedua..
yang isterinya ni langsung tak pandai buat ketupat,takut jadi sarung bantal...haha


Acara2 lain untuk golongan remaja lelaki plk basikal paling lambat, golongan mak2 lagi ada acara kupas kulit epal siapa punya yang paling panjang, dan yang paling hangat utk golongan ayah2 iaitu acara golf..dorang kena masukkan ke dalam lubang..dlm masa 2 minit siapa yg paling banyak masuk lubang..
yang jadi hingar bingar sebab masing2 x penah pegang kayu golf..al maklum 1st time pegang..

masa acara kerusi muzik pun seronok jgk.. ada kategori untuk kanak2 dan dewasa...ye la kalau bercampur kang ada jgk yg kecik2 tu kena tindih..hehe

yang penting semua hepi... bukan senang dapat berkumpul semua ahli keluarga kan??

yang menariknya pasal keluarga ayah kite ni kan...keenam-enam lelaki tu adalah adik beradik.. yang perempuan2 tu dah tentulah biras..mereka ni semua tinggal sebelah menyebelah je..jiran tetangga..
Atok dan Embah dan takde..kami ni org Jawa..:)
zaman sekarang mana nak dapat lagi adik beradik duduk berjiran??.. hehe tu la uniknya..
anak2 dan cucu je la yg berhijrah...

Kami satu keluarga tak pernah bergaduh mahupun bermasam muka..
takut bila dgr ada macam2 mslh bila berkeluarga besar..sesama sepupu pun tak kenal, berebut harta pusaka..
Ya Allah jauhkan masalah tu drpd keluargaku Ya Allah...berikan kami kebahagiaan dunia akhirat..Amin

Sambung pulak n3 BBQ sebelah malam..

10 comments:

  1. akak tumpang hepi tengok gambar2 ni semua.Rasa syahdu pun iye.Thn ni adalah tahun pertama akak beraya tanpa embah(embah la yg membesarkan akak sejak usia akak 6 thn lepas mak dan abah meninggal dunia) Al fatihah.Selamat smbut ramadan dan salam kemaafan dari akak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. al fatihah buat arwah...sbnrnya kite sebak jgk kak ina..sbb tak pernah kenal arwah atok tu..arwah embah pun jmp smpi kite darjah6 je..
      tau jgk kisah kak ina sikit2...harap kak ina tabah beraya tanpa embah di sisi thn ni..
      salam ramadhan juga..:)

      Delete
  2. salam ramadhan utk sal sekeluarga ye.

    pandai betul husbennya anyam ketupat. sama macam BIL saya. akak tgk boleh la. hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ramadhan...
      Adik bradik asben mmg semua pandai...kite je yg x pandai..berbelit2...:)

      Delete
  3. alhamdulillah...baguss kalau tak pernah bergaduh...

    ReplyDelete
  4. seronoknya sukaneka tuh.....mesti meriah bagai nak rak kan mak buyong

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak buyong dok tepi je..jd refri..hehe

      Delete
  5. amboii meriahhnya... keluarga belah mak saya pun besar, kalau raya jer meriah semua berkumpul .. beraya sama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. time raya la lagi seronok kan..:)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...