Thursday, August 9, 2012

Bila nak bertukar ni abang !!

Raya tinggal berapa hari je lagi ni....
Tapi rumah macam tak sedia nak raya je..

Kawan-kawan sekolah pelik kalau kite dok merungut rumah tak berkemas lagi..
dorang tanya beraya sakan ke? apa la yang nak dikemaskan sgt tu?
agaknya dorang jenis tak kisah pasal rumah kot..

Hisshhh kite mmg jenis macam tu..mesti nak berkemas..deco raya la kononnya..
kalau tak beli perabot baru pun atleast tukar kedudukan ke cam tu la..
baru la semangat raya kan!

Impian dalam masa terdekat ni... 
wahai en suami tolong la ye!!
 dari warna asal jati ke warna bawah ni.. hehe gambar bukan kite punya...semua cilok..

yang ni pun sama...meja kopi.. nak tukar warna... pun bukan meja kopi kite..gambar cilok de google..
dari hitam ke putih..

tapi bilakah akan terlaksana...
tengok kawan2 blog dah bertukar rupa, dah mula mendeco rumah...:(

spray dah beli..terbengkalai jek..
suami sibuk...isteri apatah lagi...tak daya nk buka mata bila blk dr sekolah..

bye bye seindah suria

25 comments:

  1. wah nak tukar putih semua ya. Akak mmg perabot semua warna jati, kalau tukar putih satu, nak tukar semua mau pengsan...hihi.

    Betul2 walau tak tukar perabotnya, mesti nak tukar kedudukan. Akak pun mcm tu. Siap dah semua tersusun dengan wajah baru. Last weekend beroperasi...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah siap kemas awal blh buat keje2 lain plk kan kak yus...:-)

      Delete
  2. Cantik juga putih tapi kakak tak adalah nak spray-menyepray. Guna ajelah yg dah ada tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe ntah2 kesampaian ke tidak impian ni kak..takut lps raya je...

      Delete
  3. Wat plan2 kak... t mesti siap gak sblm ari raye... T kite nk g umah akk yg cantik tue...nk beraye...hehe

    ReplyDelete
  4. waahhh.. sis tak deko rumah pon.. kemas rumah pon tak abes lagi lepas pindah hari tuh..kekeke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg tu ambik ms sket..br pindah byk keje nak buatkan....

      Delete
  5. sya pun teringin nak deco rumah dan cat puteh apa yang ada....tp lepas raya lah gamaknya baru boleh buat memandangkan raya dah nak dekat..huhu...sya follow u yer...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kite agaknya mane yg sempat aje....

      Tq folo...sya ni kwn ct fatimah kan?

      Delete
  6. Hias sal jangan x hias...
    Kang semua x sabo2 nk raya umah sal...
    Cantik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mane de cantiknya...tipu jek kak su...

      Delete
  7. sy ni mmg x pandai nak deko² redhoo jerlah rumah gaya itu.. bukan sape nak dtg pun ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kite pun bkn pndai sgt deco...apa yg terdetik dlm hati dan tangsn jek...:-)

      Delete
  8. sy pun x buat apa-apa lagi..rumah sy cam kapal karam pun ada..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kapal karam tenggelam dlm air dah tak nmpk...tp klu rumah ada orgdtg alahaiii kan...:-)

      Delete
  9. meh upah mama buat...mesti 2 jam siap! hahhaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu dekat mesti dah upah punya...betul ni...:-)

      Delete
  10. mmg cantik kalo kaler putih..tp kena pndai jaga la.. sbb takut cpt kotor..pastu nak cari sticker rose.leh tempek..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu hitam pun nmpk kotor...sama aje klu 'rajin' sgt mcm kite ni..hehe..

      Delete
  11. hehehehehehehe abis semua dia nak cat putih....harap2 anak dalam perut tu pun berkulit putih kenan perabot spray heheheheheheh peace mak buyong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha klu ikut kulit mmg tak putih ler..

      Delete
  12. kalau jln2 kat pasir gudang ni nampak banyaknya la bunga2 palsu dgn pasu. geram je tgk. tapi memandangkan rumah yang tak nak menjadi betul lagi ni terpaksa la hold dulu.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...